Вело-міста світу

Журналісти CNN вирішили скласти рейтинг так званих "велодружніх" міст. І, як стверджують журналісти, деякі міста, що потрапили в список, домоглися неймовірно високого рівня велосіпедізаціі, а інші поки не можуть похвалитися серйозними досягненнями, проте намагаються з усіх сил і це не менш цінне.

Якщо проаналізувати, в яких містах велосипедистам живеться найбільш комфортно, то можна відзначити, що велика їх частина розташована на північному заході Європи. І згідно з цим рейтингом більше половини веломіст світу знаходяться в Нідерландах, Німеччині, Франції та Данії. Але ми пропонуємо вам поглянути на цей рейтинг ширше, оцінюючи не тільки реальні досягнення і кількість велосипедистів на спеціальних доріжках, але також і такі фактори, як амбіції, прагнення і швидкість змін.

Утрехт, Нідерланди

Як правило, всі списки найбільш велосипедних міст починаються з Амстердама. Це один з найбільш густонаселених міст Нідерландів і він, дійсно, розташований до велосипедистів. Але він отримує мінуси в нашому списку через натовпів туристів на орендованих яскраво-червоних велосипедах. А ось південне місто Утрехт по праву може вважатися одним з кращих місць в світі для двоколісного транспорту.

У центрі міста до половини всіх поїздок здійснюється на велосипеді. Місцева влада навіть вирішили побудувати велопарковку на 12,5 тисячі місць, яка претендує на звання найбільшої в світі. До поїздки на велосипеді в Утрехті ставляться так само, як до звичайної прогулянці пішки, шоломи і світловідбиваючі елементи одягу використовуються вкрай рідко. Все завдяки безпечним виділеним велодоріжкам.

Севілья, Іспанія

Севілья є прикладом для тих, хто побоюється, що велосипедізація - це занадто амбітне завдання, реалізація якої займає десятки років. Ще недавно всім звично було тут застрягти в годину пік на цілих 4 години. А вже в 2006 році керівництво андалузьської столиці вирішило боротися з пробками за допомогою велосипедізаціі, викликавши при цьому, звичайно ж, цілу хвилю заперечень. Були сумніви: чи захочуть жителі одного з найспекотніших регіонів країни їздити на велосипеді в розпал літа. За рік, всупереч усім запереченням, в місті проклали близько 80 км велодоріжок. Зараз працює мережа муніципального велопрокату Sevici. Всього за 6 років кількість велопоїздок, зросла з 0,5% майже до 7%, а керівники транспортних департаментів по всьому світу отримали відмінний привід для тижневого відрядження в сонячну Іспанію - треба ж обмінюватися передовим досвідом з колегами з Севільї!

Візитною карткою іспанської Барселони можна назвати найбільшу велосмуги в світі - зі швидкістю 30 км / год.

А фішкою велосипедного Парижа є поступове поширення вантажних велосипедів, які вже сьогодні активно використовуються для доставки малогабаритних вантажів.

Не включити Копенгаген в хіт-парад веломіст буде так само дивно, як проігнорувати Францію, складаючи список самих «сирних» країн світу. Більше половини місцевого населення вважає за краще добиратися до школи або роботи на двоколісному транспорті. А з урахуванням того, що в місті налічується приблизно 650 тисяч велосипедів, можна сказати, що їх в Копенгагені трохи більше, ніж людей. Значна частина з цього «поголів'я» пропонується туристам для оренди - відносно невеликі відстані і помірна швидкість руху на дорогах роблять велосипед ідеальним транспортом для знайомства з містом.

У французькому Страсбурзі прокладено 536 км велосипедних доріг. Тут створили унікальну систему спільного використання велосипедів - тобто, некомерційний велопрокат (хоча велопрокат в різних варіаціях в Європі аж ніяк не є рідкістю).

У сьогоднішньому Берліні близько 13% всіх поїздок відбувається на велосипеді - майже в 2 рази більше, ніж 20 років тому. Крім раціональної і чітко продуманої політики міської адміністрації, велосипедізаціі допомагають і особливості самого міста: тут широкі вулиці і плоский рельєф.

Так, і Токіо з населенням понад 13 мільйонів чоловік і площею понад 2 000 кв. км також є в нашому рейтингу веломіст. Дивно, але в цьому величезному і переповненому людьми місті близько 14% поїздок здійснюються на велосипедах. У жителів Токіо є маса причин віддати перевагу велосипеду ніж автомобілю. Зокрема, перш ніж купити машину, ти повинен довести, що у тебе є місце для паркування поза проїзною частиною - рідкісне для цього міста і вкрай недешеве задоволення. Велосипед в Токіо - це особлива історія.

Але безсумнівним лідером в плані дружелюбності по відношенню до велосипедистів, а також за показником інвестицій в велосипедний транспорт і відповідну інфраструктуру є місто Копенгаген (Данія). Не в останню чергу, через продуманості і зручності веломережі міста. Крім того, активно будується нова інфраструктура - ті ж велосипедні мости - зокрема, "Велосипедний Змій", приголомшлива уяву велорампа, яка дозволила до того ж швидко перетинати гавань.