Найпопулярніші питання про електротранспорт

Дальність поїздки на одному заряді акумулятора без перезарядки зумовлена багатьма факторами: власна вага водія, швидкість пересування, частота прискорень, відбувається чи допомогу педалями, рельєф місцевості і особливості погоди (висока температура навколишнього середовища, вітряно і так далі). І, звичайно ж, ємністю батареї і «ненажерливістю» мотора.

Ємність акумулятора має значення

Ще до покупки електротранспорту необхідно звернути увагу на пробіг на одній зарядці і порівняти ємності батарей в різних моделях - в даному питанні економити точно не потрібно.

Ємність батареї вимірюється в ват-годинах (watt-hour), позначається як Вт * год або Wh. Якщо дане значення не вказано, то його можна легко розрахувати за простою формулою: множимо номінальну напругу батареї на її ємність в ампер-годинах. Наприклад, при 30 вольтах, 10 ампер-годинах ємність батареї становить 300 Вт*год. Відповідно - чим більше ват-годин, тим краще.

 

Як зменшити енергоспоживання?

Якщо неможливо збільшити ємність акумулятора, то необхідно відповідно зменшити енергоспоживання і це цілком при можливо. Головне - правильно використовувати можливості електровелосипеда або електросамоката. У вас електровелосипед? Крутите частіше педалі, адже саме для спільного використання, як електроприводу, так і педального, він і створений. Якщо використовувати двигун тільки в особливо важких ділянках (на розгоні і при підйомі), то можна проїхати значно далі, ніж було вказано виробником. Для електросамокатів злегка інакше - рекомендуємо завжди відштовхуватися ногою при старті і підйомі в гору, частіше їздити накатом.

Догляд за батареєю

При регулярному використанні рекомендується заряджати акумулятор після кожної поїздки, якщо рівень заряду опустився нижче 50-60%. Існує популярна думка, що акумулятори необхідно розряджати до нуля, але для літієвих АКБ це не вірно. Акумулятор такого типу віддають максимум потужності в зарядженому стані через більшої напруги. Уникайте повного розряду і відключення живлення через сіла батареї - це екстрений випадок, що оберігає акумулятор від незворотних ушкоджень, кожне таке відключення веде ксокращенію терміну служби вашої батареї. Взагалі краще слідувати правилу: датчик заряду на мінімумі - від поїздки на електротранспорті краще утриматися. 

Зберігання

  • Зберігання краще здійснювати при рівні батареї близько 50%;
  • Температура зберігання - від -20 до 25С °;
  • Раз на місяць необхідно забезпечувати підзарядку: при розрядці АКБ до рівня менше 20-25% необхідно заряджати його (обов'язково при плюсовій температурі) до вихідних 50-60%;
  • Зберігати в повністю розрядженому стані заборонено, так як це призводить до виходу з ладу акумулятора і не є гарантійним випадком;
  • Тривале зберігання в повністю зарядженому стані також негативно позначається на стані акумулятора і скорочує термін його служби.
  • поїздки взимку

Більшість літієвих акумуляторів можна використовувати при температурі до-20°С, але необхідно враховувати, що при мінусовій температурі ємність батареї тимчасово знижується. Також негативно позначається використання непрогрітій батареї, а заряджати акумулятор необхідно, як вже було сказано раніше, при температурі вище 0. Після використання на морозі акумулятор перед зарядкою необхідно потримати близько години в кімнатній температурі.

Утилізація

Викидати акумулятори, що вийшли з ладу, неприпустимо, адже це робить незворотний негативний ефект на екологічний стан Землі - їх слід здавати на переробку.