Не за горами велосезон: як підготувати байк
Не за горами черговий велосезон, і ви вже уявляєте, як крутитимете педалі, радіючи першим теплим дням. Однак, не слід забувати, що час зимового простою для вашого велосипеда не міг пройти безслідно. Підготуйте його!
Велосипедисти найчастіше відкладають заміну дрібних частин, що зносилися під кінець сезону. Взимку велосипед ховається в комору, а перевірити перемикачі, підтягнути гальма, замінити мастило руки так і не доходять. Зима ж надворі, навіщо. Знайома така ситуація?
Спробуємо розібратися, як зробити так, щоб відкриття сезону принесло лише радість від їзди, а не перетворилося на діагностику нових неполадок на ходу.
Починати краще з тих процедур, з якими можна впоратися самостійно, не вдаючись до допомоги веломайстерів. Якщо основні вузли в нормі, а навичок чи інструментів для обслуговування решти велосипедів у вас немає, не біда! Приїжджайте в наш магазин і довіртеся досвідченим та кваліфікованим майстрам.
Рама
Насамперед постарайтеся виявити всі механічні пошкодження. Якщо є сколи фарби, невеликі вм'ятини або великі подряпини, огляньте їх уважно, щоб виявити можливі тріщини на рамі. Навіть невеликі пошкодження в матеріалі рами збільшуватимуться від навантаження і можуть призвести до сумного результату, особливо якщо ви практикуєте крос-кантрі чи швидкісні тренування на шосейному велосипеді.
Колеса
Якщо рама ціла – чудово! Приступаємо до коліс. Накачайте їх і переконайтеся, що немає проколів, на покришках не виникає здуття та бульбашок. Обов'язково залиште велосипед з накачаними колесами на один день: якщо прокол невеликий, він дуже повільно і непомітно спустить повітря, а от під час їзди під вашою вагою колеса спорожніють куди швидше.
Не забудьте перевірити кріплення коліс – підтягніть гайки або ексцентрики, переконайтеся, що колесо міцно зафіксоване, обертається рівно та не люфтить.
Гальма
Перевіряємо гальмівну систему. Якщо ви не вмієте налаштовувати гальма свого велосипеда, рекомендуємо навчитися, оскільки ця навичка неодноразово знадобиться вам, незалежно від стилю та місця їзди.
Огляньте гальмівні колодки. Якщо основний матеріал колодок стерся до металевої основи або попереджувальної мітки, замініть їх. В іншому випадку застосування таких колодок може пошкодити ободи чи ротори.
- Потім переверніть велосипед та розкрутіть переднє колесо. Воно повинне обертатися, не чіпляючись за гальмівні колодки ободом. Якщо зміщені колодки, відцентруйте їх. Після цього затисніть гальмівну ручку.
- Якщо колодки успішно зупинили колесо, спробуйте його прокрутити рукою. Якщо стиснуте гальмом колесо продовжує обертатися, необхідно збільшити жорсткість захоплення, підтягнувши гальмівний трос або зменшивши відстань між колодками.
Якщо ваш велосипед оснащений гідравлічною гальмівною системою, перевірте, чи не підтікає рідина із гідролінії. Для заміни пошкоджених вузлів гідролінії або її прокачування необхідно звернутися до майстерні.
Трансмісія
Тепер, коли ви впевнені, що колеса не тільки швидко крутяться, а й вчасно зупиняються, переходьте до перемикання передач та приводу. Видаліть торішній бруд з ланцюга та зірок, якщо не зробили цього перед консервацією велосипеда.
Найкраще перевіряти перемикання на велостанку. Якщо верстата немає, підніміть велосипед над землею, щоб заднє колесо вільно оберталося. Обертаючи педалі руками, спробуйте пройтися по всіх передачах велосипеда, як заднім, так і переднім. Переконайтеся, що перемикання відбувається чітко, без сторонніх скрипів, ланцюг не зачіпає корпуси перемикачів, а ролики заднього перемикача стоять в одну лінію із задньою зіркою.
Якщо на вашому велосипеді присутні сторонні шуми в кареткових вузлах, втулках коліс, рульовій колонці, амортизаторах, люфти, на колесах є помітні вісімки, перемикачі швидкостей стоять нерівно або пошкоджені, зверніться до майстерні до професіоналів.
Підготувавши свій байк до велосезону, ви впевнено крутитимете педалі, радіючи першим теплим дням.