Колеса міста: транспорт майбутнього. Частина 2

На що слід звернути увагу при виборі електроколеса? Які характеристики важливі? Як правильно почати навчання? Які цікаві моменти є при їзді на моноколесі?

Перед покупкою електричного моноколеса слід ретельно розібратися з його характеристиками, визначивши які з них є важливими для райдера.

1. Швидкість руху.

Ця хар-ка важлива в першу чергу для чоловіків, адже як показує практика, саме вони з перших же тижнів катання звикають до швидкості, досягають її максимуму і починають бажати збільшення. Швидкість електроколеса залежить від потужності двигуна, званим мотор-колесо.

Електроколесо базового рівня - вартість від 17 до 248 тисяч - має двигун низької потужності (в середньому до 400ватт), здатний розвивати швидкість до 16-18 км / ч. Слід розуміти, що це - максимальна швидкість, досягати яку в процесі їзди не рекомендується. Бо захист двигуна спрацьовує при досягненні порогової межі, після чого він відключається. Це неодмінно призводить до падіння з електроколеса. Реальна середня швидкість руху складе 14-16 км / ч.

Середній ціновий сегмент - від 20 до 50 тис - включає в себе двигун, потужністю від 400 до 600 ват, який дозволить розвинути максимальну швидкість до 22 км / ч. При цьому середня швидкість не перевищуватиме 20 км / год.

Верхній сегмент моноколес - вартістю від 50000 до 250 000тис грн - запропонує двигун потужністю 800-1000ватт з максимальними швидкостями 28-35 км / год, і середніми в русі будуть 25-30 км / ч.

Окремо слід відзначити той факт, що виробники ЕМК роблять розрахунки швидкостей, виходячи з якихось усереднених параметрів райдера і дорожнього полотна, найчастіше розраховуючи на вагу їздця / райдера не більше 60кг, і з урахуванням, що дорога буде рівна. Також вони орієнтуються на температуру повітря вище +20; відсутність гірок і ухилів; повний заряд при абсолютно новій батареї. Все це призводить до того, що реальні швидкості електроколеса завжди відрізняються від заявлених в меншу сторону на 10-20%.

2. Тривалість руху.

Вона безпосередньо залежить від ємності акумуляторної батареї, встановленої всередині колеса.

Базовий ціновий сегмент запропонує акумулятор ємністю 100-200 а / ч, чого в реальних умовах їзди буде досить на 15-20 км шляху.
Середній сегмент запропонує акумулятор ємністю 200-350 а / ч, достатнього для руху на 22-32 км.
Верхній же ціновий сегмент розрахований на акумулятори ємністю 400-800 а / ч, і відстанню руху 35-70 км.

3. Вага їздця / райдера.

Базовий сегмент - до 70 кг, середній - до 100 кг, верхній - до 130 кг.

4. Показник, часто позначається виробником абревіатурами HS, MS, LS.

Ними позначають високо / середньо / низько-спритний двигун - так званий крутний момент двигуна. При цьому електроколесо здатне або розвивати високу швидкість, або високу потужність (аналог дизельного і бензинового двигуна). Це не означає, що одне колесо буде мчати як вітер, а друге - повзти як черепаха. Ця характеристика означає те зусилля, яке розвиває двигун при русі. Максимальна швидкість у всіх трьох перерахованих вище двигунів буде однакова, а ось те, як двигуни будуть її розвивати - це і є крутний момент.

Двигун LS (low speed) буде краще тягнути важкого райдера, або краще заїжджати в гору (але набір швидкості буде йти повільніше). Двигун HS (high speed) - навпаки - жваво стартоне, але в гору потягне повільно, або важкого райдера йому буде "важче" розігнати. Двигун MS (medium speed) - щось середнє.

5. Температура навколишнього повітря.

Цей показник не є характеристикою самого електроколеса, але впливає на його параметри. Виробник розраховує характеристики колеса, виходячи з того, що навколишня температура повітря не опускатиметься нижче +20 градусів за Цельсієм. Важливо пам'ятати, що зниження температури на кожні 10 градусів зменшує ємність акумулятора і тривалість пробігу колеса приблизно на 15%.

Таким чином, при виборі електроколеса, слід врахувати вагу, температуру, дальність поїздки і бажану швидкість. Це дозволить підібрати необхідні характеристики електроколеса при його придбанні.

Два приклади найбільш часто обираємих характеристик електроколес.

Перший: райдер - чоловік, вагою 80-90 кг, планує кататися в міському режимі з середніми швидкостями від будинку до роботи, щоденний пробіг - 35-45км, катання належить з частими гірками і ухилами.

В цьому випадку слід вибирати колесо з високого цінового сегмента із заявленими характеристиками: швидкість не нижче 25км / год, акумулятор 520 - 700 а / ч, двигун LS потужністю 600-800 ватів.

Другий: райдер - жінка, вагою 50-60 кг, планує кататися в парках і по місту у вільний час з невисокими швидкостями, відстань не перевищує 10-15км за одну поїздку, місцевість для їзди - плоска, без сильних ухилів.

Слід вибирати колесо з базового сегмента: швидкість до 18км / год, акумулятор від 120 до 240а / ч, двигун MS з потужністю 200-300ватт.