Колеса міста: транспорт майбутнього. Частина 1. Вступ
Сучасний світ оточує нас величезною кількістю міського транспорту - від найхимерніших - приватних вертольотів і літаючих ранців - до цілковито буденного - автомобіля.
З кожним роком виробники транспорту намагаються наситити ринок все новими і новими засобами пересування. Почасти це робиться на догоду почуттю споживання, частково - для збільшення частки ринку самого виробника і подальшого стимулювання попиту, але почасти все ж - як результат розвитку техніки і впровадження технологій.
Для того, щоб середньостатистичний городянин міг відчувати себе максимально комфортно, йому необхідний міський транспорт, що задовольняє наступним характеристикам: висока маневреність руху і малі габарити транспорту (що не слід плутати зі швидкістю руху - маневреність важливіше, оскільки проїхати між машинами / пішоходами зможе лише маневрений засіб, але не високошвидкісний спорткар), низька вартість, висока ремонтопридатність (або швидка заменіна деталей / вузлів), середня швидкість пересування (в рази швидше пішохода, але нижче ніж у мотоцикла і автомобіля), також бажано, щоб транспортний засіб міг задовольнити почуття власної значущості - цим фактором не нехтує жоден виробник.
Короткий огляд всіх 5 характеристик:
1. Малі габарити і маневреність є лише у дуже обмеженого кола недешевих машин. Так само як у мотоциклів, мопедів та скутерів (в поєднанні з низькою безпекою).
Велосипеди аж ніяк не компактні і не маневрені. Їхати в потоці пішоходів на них дуже незручно, а з'їзд на проїжджу частину означає пожертвувати безпекою. C ними також нелегко зайти в громадський транспорт - автобус або метро. Найімовірніше, вас або не пустять, або ви забруднитеся. Аналогічно і щодо "залишити на велопарковці біля магазину" - дуже ймовірно, що по виходу з нього, ви не знайдете залишений велосипед.
Роликові ковзани і самокати дуже маневрені і компактні, але повільні (середня швидкість рідко перевищує 10 км / год), і в сиру погоду їздити на них не рекомендується - так того вимагають підшипники в колесах. Переносити дорослий самокат в руках - задоволення теж невелике - 5-6 кілограм у висячому положенні в одній руці здаватиметься вам чималою вагою.
2. Низька вартість, яка характерна лише для окремого сегменту низькоякісних небрендованих машин, що, в свою чергу, позначається на частоті ремонту та безпеці.
Самокати, ролики стоять хоч і дешево в абсолютному значенні, але щодо свого розміру / ваги - їх вартість все також велика. Велосипед не дешевий, оскільки його вартість складе от 3000 грн.
3. Ремонтопридатність на місці. Машини та мотоцикли неремонтопригодной на місці в принципі - не можна зупинитися і відремонтувати зламане авто. Перевозити з собою запчастини "про всяк випадок" - також не найкращий вихід, оскільки неможливо передбачити, які з них знадобляться.
Велосипеди, ролики та самокати підлягають дрібному ремонту в процесі експлуатації «на місці», але часто потрібні запчастини, яких, найімовірніше, з собою не буде.
4. Середня швидкість пересування. Авто і мотоцикли їздять дуже швидко і аварії на них частенько ведуть до смерті або довгому лікуванню травм.
Ролики і самокат недостатньо швидкі і рух на них більше години вимагає хорошої підготовки, хоча при цьому малотравматичні.
Велосипед має потрібну середню швидкість руху, але аварійність у нього також вище середнього - в разі ДТП можна отримати як дрібні удари, так і серйозну травму.
5. Почуття власної значущості від володіння транспортним засобом можна задовольнити тільки на дорогих автомобілях, мотоциклах і частково - на велосипедах.
На жаль, задоволення цього почуття на машині і мотоциклі коштує нерозумних грошей (люкс-клас цих транспортних засобів оцінюється в мільйонах карбованців), на велосипедах воно також обійдеться недешево - від 10 тис. грн за хороший велосипед. Роликові ж ковзани і самокат не вважають дуже серйозним транспортом. Просто тому, що немає можливості з'ясувати, скільки коштують ролики або самокат - 1 тисяча або 10 000, на ногах у райдера вони виглядають у всіх приблизно однаково.
Таким чином, стає ясно, що кожен з існуючих транспортних засобів має один або більше істотних недоліків. І доводиться або миритися з нерозумно витраченим часом, проведеним в салоні автомобіля, або жертвувати безпекою, або пересуватися повільно і довго, або платити багато, або поступатися почуттям власної значущості заради чогось з перерахованого.
Але є й інший транспорт.
Міський, маневрений, недорогий, в міру швидкий, зручний і легкий, а також більш-менш безпечний. За своєю суттю, він відповідає середньому показнику по всіх параметрах. За деякими з них, він навіть вищий за середній.
І цей транспорт - електричне моноколесо. Прекрасний персональний вид міського транспорту. Про нього варто розповісти докладно у другій статті.