Цікаві факти про гіроскутер, сігвей 1832

Вперше щось схоже на гіроскутер глядач побачив у фантастичному фільмі "Назад в майбутнє". Такий транспортний засіб здавався примарно далеким від життєвих реалій. Сценаристи помилилися, сігвей почав завоювання світу на 14 років раніше. А ще через десяток років в наше життя увірвався його молодший побратим гіроборд. Все частіше на вулицях можна помітити ці верткі досягнення технічного прогресу. Вони хоч і не літають, але вигляд мають дуже навіть футуристичний. Напевно, у кожного хто бачив їх, виникало мимоволі бажання роздобути собі подібну іграшку, а може і вірного помічника.

 

Які ж якості міні-сігвея штовхають людей на покупку модного девайса?

 З практичної точки зору, можна виділити три основні відмінності гіроскутера від класичного сігвея:
 • Легкість транспортування.
 • Простота зберігання.
 • Можливість використання в людних місцях.

Своїми габаритами міні-сигвей лише трохи перевершує звичайний скейтборд. Зручні сумки для перенесення дозволяють брати його з собою в громадський транспорт, з ним легко спуститися в метро. Він не буде обмежувати переміщення власника по торговим центрам, офісним будівлям, інших громадських місць. Гіроцікл займе мінімум простору для зберігання, не потребує парковки на сходовому майданчику або в передпокої. Він легко пройде в дверний отвір будь-якого ліфта житлового будинку, будь-якої квартири. На вулиці це персональний транспортний засіб займає місце порівнянне зі звичайним пішоходом, а завдяки своїй високій маневреності дозволить уникнути зіткнень на тротуарах навіть в години пік.

Пристрій і принцип роботи

Цікаво, що перші розробки подібного вуличного електротранспорту, із застосуванням системи автоматичного балансування, відомі з 90-х років минулого століття. Однак сучасний вигляд і концепцію вони придбали лише зовсім недавно, на початку 2014 року. Всім гіроскутерам притаманні такі ключові елементи:
 • два електричних мотор-колеса;
 • комплект гіроскопічних датчиків;
 • пристрій керування;
 • корпус;
 • акумуляторна батарея.

До речі, основну вагу міні-сігвею надають саме електродвигуни, а не акумулятор. Електромотори розганяють деякі моделі до 20 км / год, заряду батареї може вистачити на 2 години безперервної поїздки. Відновлення джерела живлення займає 1,5-2 години. Управляти ховербордом надзвичайно легко. Щоб почати рух вперед, досить просто трохи подати корпус тіла в цьому напрямку, більший нахил змусити борд рухатися швидше. Відхилення назад призведе до плавного гальмування і подальшого руху заднім ходом. Повороти легко здійснювати за допомогою невеликого зміщення маси тіла в потрібну сторону. Це тільки при першому погляді на електроборд здається, що для впевненої їзди на ньому потрібні години тренувань. На практиці для цього достатньо 5 хвилин, головне встати на нього двома ногами, практично з усім іншим впорається автоматика.

Де знайшов застосування гіроскутер?

Крім суто розважальної місії, міні-сигвей може вирішувати безліч практичних завдань. У деяких країнах його широко використовують представники мобільних професій, таких як листоноші, кур'єри, рекламні агенти, працівники складів. Активно починають впроваджувати в свою роботу цього помічника кінооператори. У невеликих і середніх населених пунктах, скутер може замінити велосипед. Його варто взяти з собою на екскурсію по зоопарку, на авіашоу, в ботанічний сад. У будь-яких місцях, де потрібно пішки проходити великі відстані, борд заощадить сили і дозволить більше встигнути. З гіроскутером можна не напружуючись вигуляти собаку.

Сігвей стає настільки популярним, що в багатьох країнах навіть розробляють регламентують закони і правила щодо використання цього транспорту. В одних країнах вони прирівнюються до велосипедів, в інших, якщо використовуються на проїжджій частині, повинні бути обладнані світловими приладами і номерами, як мопеди і мотоколяски. У Великобританії користуватися гіроциклами дозволено тільки на приватних територіях з дозволу власника.
 
Резюмуючи, можна з упевненістю сказати, скоро подібний електротранспорт все частіше з'являтиметься на вулицях міст і селищ, і стане повноправним учасником дорожнього руху.